Ważny jest też Spam Score, który także powinien być możliwie jak najniższy. Jeżeli już nie zadbamy o te wskaźniki, to być może pozyskany link z danej strony tak w rzeczywistości bardziej nam zaszkodzi, niż pomoże. Zwyczajnie wskaźnik jakości i siły takiego linku nie będzie przydatny dla naszej witryny internetowej. Dlatego też pozyskiwanie link ów umiejscowionych na zewnątrz powinno odbywać się w ściśle zaplanowany sposób. Szczególnie wtedy, gdy strona jest świeża a domena ma nieznaczny staż. Takie strony są dosyć wyczulone na pozycjonowanie strony i wszelkie ruchy powinny być prowadzone w sposób ostrożny i przemyślany. W przeciwnym wypadku roboty Google mogą wyczuć całą sytuację i zwyczajnie nie indeksować nowych artykułów ani linków umieszczonych na zewnątrz. Strony, na której umieszczamy tzw. anchory powinny być dopasowane pod kątem branży i umieszczanych treści. Istotna jest także różnorodność linków, by wszystko wyglądało w jak najbardziej profesjonalny sposób. Oczywiście pełną moc linków zewnętrznych otrzymamy także dopiero wtedy, gdy na naszej stronie przeprowadzona została kompleksowa optymalizacja sklepu internetowego. Mowa tutaj o dodaniu wszystkich opisów produktów, meta description, czy też o kompresji obrazków. Ważnym składnikiem mogą być też artykuły n a blogu oraz linkowanie wewnątrz witryny internetowej, ponieważ roboty Google także biorą te aspekty pod uwagę.
Zobacz także: google ads kampania