Logo dla firmy - co należy wiedzieć? Przede wszystkim musimy posiadać świadomość, że logo powinno charakteryzować się określonymi cechami, ażeby stanowić ważny szczegół identyfikacji wizualnej firmy. Logotyp powinien być jednocześnie prosty, jak także unikatowy i oryginalny, tak by łatwo zapadał w pamięć, jak również był jednoznacznie znany z określoną firmą a także jej działalnością. Przygotowanie logotypu o tych właściwościach nie jest misją łatwym, wymaga gruntownej wiedzy w zakresie marketingu, niemniej jednak też dobrego przygotowania, o ile chodzi o stronę techniczną, a zatem przykładowo obsługę kodów graficznych użytych do tworzenia grafiki wektorowej, w tym znaków logo. Warto pamiętać też o tym, że profesjonalna agencje reklamowe przygotowują dla klienta przynajmniej kilka propozycji znaków logo, spośród których może wybrać ten wariant, które najbardziej mu odpowiada. Wraz z wariantem głównym oferowane są też wariantu uzupełniające, często w innej sz acie graficznej, które mogą być stosowane na wykorzystywanych przez daną firmę materiałach biurowych czy promocyjnych. Jak się więc okazuje, tworzenie logotypu to proces kompleksowy i wieloetapowy, który wymaga między innymi odpowiednich narzędzi.
Więcej: logotyp firmy.